Chic POP: Street Market

I lördags var jag på Chic POP, en artsy fartsy marknad med Joshua hela dagen.

Eller det var en marknad som bestod av fyra små marknader som man kunde gå runt mellan. En full med kläder, väskor och assecoarer, en med en massa pyssel och prylar, en med mat och snask, och så huvudmarknaden som hade mest kläder och aktiviteter.


Jag gillade mest matmarknaden. Ovanligt.

De som ställde upp bås var mest små independent shops, online shops, eller second hand.


Bildeeeer:



Chic POP, huvudmarknaden. Allt låg utomhus på ett affärsområde som heter Jaya One.


Joshua kollar kläder och stuffs.


Marknadens sötaste bås som sålde färgglada vimplar, brocher och ting, och hemmagjorda läppbalsam.


Zikkos hade ett bord fullt med smycken, har ju handlat från dem tidigare en gång. Hittar inte länken nu.


Jag köpte ljuskronan till vänster för en femtiolapp. Tyckte halsbandet var udda och fint.


Fler stånd med en massa halsband, de sålde också pendants så att man kunde designa sitt egna halband/armband/liknande.


Mitt favoritområde, omnomnom. Speciellt macarons med salt karamel. Tror jag nämnt Baskin Robbins glass med salt karamell tidigare, som är en favorit.
Så ja, salt + karamell = WIN. Helt enkelt.


Snacksshopping. Där var så himla billigt, köpte som sagt macarons och två små tarts med bananacruble och aprikos också.


Ska sluta tjata, men bild på gottigheterna i alla fall.


Hittade också en burk med popcorn (mitt favvosnacks), det är så svårt att hitta popcorn här som inte är med karamellsmak. Och det har jag hunnit bli lite trött på. Dessa smakar belgiskt smör, och jag och hertigen ska testa ikväll.
OBS de var inte lika billiga, det aldrig popcorn här.


Sedan blev det lunch! Här ser ni Joshua med sin Claypot Lao Shu Fen.


Soppa ingick i deras lunchset. Den kom i en festlig soppskål.


Ytterliggare förrätt... Joshua ville testa deras cheesy fries.


Butter fish med potatismos och lite grönisar. Ett lunchset gick på tre svenska tior, inklusive soppa och dryck. Ganska najs.


Två nöjda marknadshoppers.


Sedan var vi nöjda med marknaden, och drog vidare mot staden och gick på bio.

Under tiden umgicks hertigen med Jamal som stannade över, för dagen efter gick vi ju på PSD Invasion Tour. Så ja inläggen kom i fel ordning men vad gör väl det.


Nä nu ska jag mumsa popcorn, städa och plugga. Möjligtvis inte i den ordningen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0