ida testar: L.A. Noire

Har fått en kommentar angående L.A. Noire, min försenade födelsedagspresent från bubba.


Chubbchubbs om god mat, mätt pirat:

du måste skriva om spelet var bra!


Hej Chubbchubbs (känns som att detta är Lulle), jag kommer inte bara att skriva att spelet är tokbra, vilket det är, utan jag ger en hel liten review från in sida!


L.A .Noire är ett detektivspel som utspelar sig i Hollywood, Los Angeles cirka 1947. Man får spela som Cole Phelps, en polis pa LAPD, som försöker jobba sig högre upp inom sitt yrke, och detta gör man genom att lösa fall och söka efter sanning i en stad som har allt att dölja.


Som spelare får man utreda brottsplatser, leta upp misstänkta och familjemedlemmar som man i sin tur förhör, gå runt och pilla på precis varje grej som kan ha något att göra med fallet, och leta ledtrådar helt enkelt. Sedan bryter det av med hektiska biljakter och eldrstrider.


Vad jag tycker: spelet är riktigt bra och underhållande, och väldigt, väldigt beroendeframkallande, kunde knappt slita mig igår då jag spelade flera timmar och löste en del fall. Det jag tycker är svårast är att förhöra misstänkta, då man måste välja sina ord försiktigt baserat på ansiktsuttrycken på den man förhör. Sedan väljer man antingen om de talar sanning, är tveksamma eller om de rent av ljuger. Skitsvårt.


Och så är jag inte så bra på skjutspel, eller biljakter, då man inte får gå lös som på GTA precis, utan måste tänka på att man är polis och inte köra ihjäl folk eller förstöra staden och så. Men där hjälper bubba mig ibland, hoho. Resten är skitkul, så jag rekommenderar verkligen alla mina spelsugna friends att testa L.A. Noire.

Alla bilder tagna härifrån. Utom översta, för det är ju mitt spel. Och min bleka hand för den delen...

Kommentarer
Postat av: Malin

Bor ocksa utomlands men inte lika langt bort som du ("bara" England) och ar nyfiken pa hur det kommer sig att du hamnade just i Malaysia? Har en kompis som bodde dar i ett ar nar hans mamma jobbade dar och trivdes jattebra. Har du alltid vetat att det var dit du ville?

2011-06-01 @ 20:19:37
URL: http://piccadillytears.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0