Jakarta 3

Den tredje dagen gick åt att äta gott och sedan sticka till ett område som heter Cilandak och ligger i södra Jakarta (Jakarta är en väldigt stor stad, både när det gäller befolkning och yta, det tar sin tid att ta sig runt) för att möta upp Naomi, min tatuerare sedan sist.

Väl där så fyllde han i mitt Gulli-gullan porträtt i cirka 3 timmar, med några små pauser, så allt som allt tog det 4 timmar. Som tur var har Naomi PS3 så Akira underhöll sig själv.

Vi hade också sällskap av Naomis svarta katt, Jalal. Så fyra timmar i samma rum som en långhårig katt och jag nös inte ens en gång. Kanske har min annars så överdrivna, livshotande allergi blivit lindrigare?

Efter det så stack vi till Cilandak Town Square och åt japanskt tillsammans, och sedan återvände jag och Akira till hotellet vid 10. Vi skulle träffa Akiras gamla klasskamrat Albert men han dök aldrig upp, så vi gick själva ner och åt lite stekt choco/cheese banan igen och sedan blev det HBO tills vi somnade. En lugn kväll, skönt det med.

Bilder!


Dag 3, torsdagen den 24/2 2012.


Restaurangen vi lunchade på låg mitt emot hotellet, så jag fick en bra bild på det i alla fall. Formule 1 Hotel, sjukt billigt, men jättefräscht. Vårt absoluta favoritbillighetshotell. Finns tydligen ett i Malmö med.


Och så här såg restaurangen ut. Liten och mysig, supergod indonesisk mat.


Hertigen var där så klart. Här i full fart med att välja mat.


Akira von Bubba. Aldrig att man får ha kepsen ifred.


Sedan kom maten. En Soto Ayam åt mig (längst ner), en ägg-tofu rätt att dela på (mitten) och så hertigens ris, kyckling, grönsaker (ovan).


Ägg och tofu (lite som den här rätten) i ett bad av kicap med böngroddar och krossade jordnötter. Hur gott som helst.


En bättre bild på Akiras mat. Det är väldigt indonesiskt att få riset serverat som en sådan här liten ris-kon. Kycklingen var tillplattad och stekt i abc-kicap (söt soja) så att smaken går in i kycklingen. Något av det godaste jag någonsin stoppat i munnen.


Så jag beställde in en bit till mig själv. Har aldrig någonsin smakat en så underbar kyckling, skulle inte förvåna mig om jag kommer att drömma om den tills we meet again.


Och till det drack jag Sosro's Teh Botol, så klart. Godaste drycken evahhh.


Blås, blås, blås~ En Ida med varma nudlar (från Soto Ayam).


Sedan stack vi som sagt till Naomi, och jag missade att ta bild på honom, men jag tog i alla fall några bilder innuti hans färgglada crib. Ovan, en liten samling av hans porträttatueringar och annat.


Och så samlar han på indonesiska masker, precis som min käre far. Eller så tvingar jag honom till det? Haha, aja jag tycker att det är fräckt. Gillar speciellt den längst ner till vänster, med två ansikten i ett.


Och så ett intressant, lika färgglatt tak. Sedan stoppade jag ner kameran och så började tatuerandet.


Men under pausen tog jag en mobilbild på glada Jalal, haha.


Fotade inte resten av kvällen, men jag tog en mobilbild på resultatet när vi kommit tillbaka till hotellet. Syns inte så bra här eftersom att jag var både svullen och röd, men skuggningen blev jättebra, och allt som var mörkgrått har nu blivit alldeles kolsvart. Precis som det ska vara :)


Älskade mormor, ska absolut inte dra av huden under läkeprosessen den här gången, ej heller klia i sömne. Har hur många krämer som helst som jag smetar på under dagen, speciellt innan läggdags, och än så länge så läker det jättefint.

Jag är jättenöjd i alla fall, och det var absolut värt det, Naomi är verkligen hur bra som helst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0