mattips

Tänkte lätta upp stämingen med något gott. Mat är ju, som vi säkert alla kan komma överrens om, gott.


Kringlor kanske inte platsar just under matkategorin, utan mer snacks, men snacks kan ju trots allt också vara valdigt gott.

Speciellt om de kommer ifrån Auntie Anne's Pretzels. De har hur många olika toppings som helst men jag brukar köpa dem med sesamfrön eller sour cream and onion-pulver. Annat som går ner är original, jalapeño, eller seaweed.

Men nu senast testade jag en söt variant med krossad mandel och karamellsås. Det var... inte helt tokigt. Men jag föredrar nog de mindre söta varianterna.



Vänster; mandel med karamell, höger; sour cream and onion. Omnom.


Akira mitt emot med sin 'kolo mee' och nyinköpt telefon till sin far.
Glad som vanligt, hoho.


Kolo mee platsar i alla fall under mat. Skrev om den rätten här, och då citerar jag mig själv med "Världens godaste nudlar mitt på Pavilions food court. 'Kolo mee' heter rätten som kommer från Sarawak (Borneo). Själva nudlarna smakar typ kyckling? Så himla gott."

Och då jag säger att de smakar kyckling så menar jag självklart inte att man sitter och tror att man knaprar i sig kyckling då man äter nudlarna, utan de smakar som om de kokts upp i typ kycklingbuljong eller något i den stilen. Ritigt goda nudlar i alla fall.


Har ni vägarna förbi Malaysia så måste det absolut testas!



Matnjutarn' tipsar...

Kommentarer
Postat av: Michaela

Fin blogg :)



Gå gärna in på min blogg och var med och tävla i utlottningen av 20 resor till Gran Canaria!!



Kram!

2011-12-12 @ 02:09:40
URL: http://www.mondoblog.se/michaelaanita

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0