murni

Igår kväll var vi på Murni igen. Det blir ganska ofta numera, ungefär lika ofta som vi umgås med Topan skulle man kunna säga.

Kameran åkte i alla fall med så här kommer lite matbilder (vid ett välbelyst bord, ej som förra gången).

Topan och hertigen pratar om mobiltelefoner...


Topans mat; claypot lao chu fen, vilket består av speciella kinesiska nudlar, köttfärs, ägg och lite annat gott samlat i en lergryta.


Akiras; nasi lemak (malaysias nationalrätt) med pandan chicken. Pandan är det aromatiska bladet som ni kan se virat runt kycklingen, men under tillagningen så är hela kycklingen täckt.


Själv kände jag för lite western igår så det blev deras Maryland-kylling.
Förresten, den vita såsen är ej majonnäs, hatar majonnäs.


Och så ribena special på det. Så klart.

Ni får ursäkta mitt 'slurp face' som inte blev lika bra på bild som jag föreställde det.

Idag klyddar jag med papper till CSN, har äntligen fått tag i allt från skolan (hoppas jag) och ska skicka in dem nu. Imorgon har jag en massa jobb (har jag haft idag med för den delen) och så kommer nog hela helgen se ut. Bortsett från lördag kväll då jag och hertigen ska umgås med hans gamla high school friends.

Ååååå, back to work.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0