höstupdate

Ja men ska vi ta tag i den där updaten eller?
 
Nu har jag ju bott hemma i Sverige i ganska precis ett halvår, och får äntligen uppleva min första höst på 3 år. Vilket kanske inte är en så big deal, men det är min favoritårstid så jag njuter som bara den.
 
 
Jag kan absolut sakna Malaysia ibland, speciellt ju längre tiden går. Jag saknar hela Kuala Lumpur, maten, folket, aktiviteterna, till och med skolan. Men jag saknar det inte så pass så att jag inte står ut direkt, trots att det blivit ett andra hem så känns det bra med ett rejält andrum.
 
Men något av det jag saknar allra mest är dock mina kära Raffles nördar, Tanya, Joshua och Penny, som jag upplevt så sjukt många ups and downs med på så kort tid (om 2,5 år kan räknas som kort tid?) i form av stress, glädje, sorg och massor med skratt. Så nu när Joshua och Penny hamnat i the UK för att plugga vidare så har en Londonresa hamnat ganska högt upp på min 'to do list'.
 
 
 
Annat som händer i livet just nu (i form av väl organiserad punktlista...) :
 
 
• Är praktikant. Har i och för sig gått ungefär halva tiden nu, men jag absolut stormtrivs på detta alldeles underbara kontor mitt i Malmö, där jag lär mig massor. Får känna mig duktig, och viktig? Det gör jättemycket för mitt grafiska självförtroende i alla fall.
 
 
• Har många bollar i luften. Inte nog med praktik, utan det ska designas affischer, visitkort, logotyper och tatueringar. Det blir många timmar framför min lille mac, men som den kloke Confucius sa 'choose a job you love and you will never have to work a day in your life'. Word.
 
• Är faster, på riktigt. Oavsett hur söta ungarna var på Skype så går inget upp emot att kunna vara faster in real life åt dessa fartfyllda underbaringar.
 
 
• Jag har börjat låta mina uttöjda hål i öronen krympa ihop. De kan nog inte växa igen helt, och det vet jag inte ens om jag vill, men jag tog i alla fall ut mina plugs för två månader sedan, och nu har de nog krympt till halva sin storlek sedan dess. Fördelarna med att stretcha långsamt?
 
• Börjar vänja mig vid luggen. Den har liksom blivit en del av mig, då den smaskar i sig ungefär en tredjedel av ansiktet. Klipper den till och med själv numera, så ser ni att den är ojämn så får ni absolut inte påpeka detta,
 
 
• Månadens favoriter:
Bok: Allt skrivet av Haruki Murakami för tillfället.
Musik: PSY - Gangnam Style... Hehe nääärå, jag har en liten kärlekslista med lite samlat mys i musikformat på spotify. Bland annat Turning Page - Sleeping At Last, Home - Edward Sharpe & The Magnetic Zeros, Blue Velvet - Lana Del Rey. Säga vad man vill om Del Rey, men den låten är alldeles underbar. 
Film: Mysanimerade filmer passar mig bäst i höstmörkert, gärna Nocturna, eller vilken film som helst från Studio Ghibli. Ja, jag förblir ett barn då det kommer till filmintressen.
Te: Just nu är det Lord Nelson's Rooibos Caramel som gäller. Gärna med en eller två droppar mjölk. 
Mat: Allt som är hemmalagat. PRECIS ALLT. Speciellt pappas halloumi med zucchini och aubergine nedan.
 
 
• Har för ett tag sedan lärt mig att spela hela 'Kiss me' på min uke, utan att tjuvkika. Hoppas inte att familjen tröttnat på att höra samma låt over and over. Får man lov att spela en låt på sitt eget framtida bröllop eller är det lite ego?

• Har på tal om det blivit solo. Det är många små och stora tankar som virrar runt i lilla hjärnan, då man avslutat en så pass lång relation. Lite för många för att kunna formulera just nu, men låt oss säga att jag inte ångrar något i alla fall.
 
• Har skaffat instagram. It has changed my life, som ni kan se på alla bilder i det här inlägget...
 
 
• Har med hjälp av 'porträtt kameran' på mobilen, samt instagram, hittat min bästa vinkel. Den kan ni se i inlägget nedan! 
 
 
Så vad säger ni, någon som lärde känna mig på nytt eller så?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0