tänkelitänk

Åh vad jag är kluven inför mitt slutprojekt. Vet inte varför jag förstorar det något så enorm inom mig. Det är ju bara ännu ett projekt liksom?

Bortsett från att det kommer att presenteras inför många hundra randoms på avslutningen, och just att det är 'det stora avslutet'. Snart tre år som studerande inom Visual Communication, och nu ska jag visa vad hur jag utvecklats/vad jag lärt mig.


Jag hade som sagt fyra idéer första veckan, som alla blev godkända, men jag kände att min mentor lutade mer mott ett projekt som ligger i min 'comfort zone'. Det är en idé om att göra en illustrerad bakbok, då illustration är en av mina starkare sidor, och då jag tycker att många recept är tråkiga då de innehåller mycket text och mindre bilder/illustrationer.


Förra veckan valde jag ut två av mina idéer (inklusive den illustrerade boken), och gjorde en liten kreativ brief om dem. Då lutade mentorn mer åt det andra projektet istället, som är en kampanj. Det är många som gör kampanjer som har och göra med att rädda djur eller natur, återvining och global uppvärmning.

Men jag ville fokusera på något mycket enklare (men lika viktigt?), som inte tänks på så ofta. En 'snällhetskampanj', eller kindness campaign, då projektet blir på engelska. Det skulle i så fall innehålla motiverande posters, vykort, pins, och möjligen någon t-shirt, med fokus på vacker typografi och starka citat.


De två valen jag står mellan nu är väldigt olika varandra, vilket gör det ännu svårare att välja. Alla jag frågar tycker antingen det ena eller det andra, men det verkar ganka jämt. Jag vet ju att projekt nummer 1 hade varit mycket lättare, men då kommer jag att bli sedd som en illustratör. Och mer projekt nummer 2 så ger jag mig mer in som reklamare.

Och jag vet inte ens vad jag vill längre. Har försökt välja hela dagen, men det tar stopp i lilla hjärnan.


Förhoppningsvis får jag möjlighet att skypa med hela la familia idag så kan vi ha omröstning, annars får ni gärna lämna en liten kommentar om vad ni helst hade velat se, för ni lär få föjla med på min lilla slutprojektsresa här i bloggen.


Slutprojektstänkelitänk på en söndag... Har jag nämnt tidigare att jag har beslutsångest också? Haa.

Kommentarer
Postat av: elin

gör en lär dig baka kampanj med boken som huvudsyfte! en bok måste ju lanseras och då måste det till en kanpamj ;) <3

2012-01-20 @ 23:28:01
URL: http://mittkreativakaos.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0