poster-test

Det blev inga fler inlägg igår, det kom en massa grejer i vägen. Som milo ice, skolarbeten och sömn. Idag har jag varit ledig, vilket har betytt mer tid åt skolan. Men här kommer alltså inlägget som skulle kommit upp tidigare.


Så jag delar med mig av mitt nuvarande projekt, att designa en poster för ett event här i KL, som tidningen jag jobbar på håller i, tillsammans med ett amerikanskt mode och designföretag (som kanske är mest kända för sina klockor), Nooka.

Eventet handlar om att 10 designers från Malaysia ska designa om deras maskot, inne på ett köpcentrum framför publik, här i KL. 3 professionella designers + 7 amatörer ska alltså designa om den lille krabaten (varav titel), med hjälp av vilka vertyk och material som helst, markers, färg, tyg, papper, lera, osv.


De vill att postern skua vara färgglad och kul, men absolut inte komplicerad. Maskotens siluette ska finnas med, och 10 platser för bil och lite text om varje deltagare. Så jag testar på en massa idéer just nu, men försöker hålla det ganska... enkelt.


Photobucket
Mina lodräta varienter.

Photobucket
Mina horisontella varianter. Min favorit hittills är den med mustasch. Så klart.


I och med att han ska kläs ut liksom. Eller så är jag bara besatt av mustascher som vanligt...


Obs, som ni ser är där ganska många turkosa versioner, men färg och sånt kommer jag pilla på senare då jag bestämt mig för vilken jag vill jobba vidare med.

Så nu vet ni vad jag sysslar med i veckan, det och skolan. Får väl återgå till det igen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Mustaschen var bäst! ;)

2012-01-12 @ 22:00:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0