rainy days

Idag har det regnat, regnat, och åter regnat.


Så jag har spenderat dagen i mitt lilla fort inne på rummet, där jag lyssnat på hipstermusik och pluggat. Och simsat en stund. Och skypat med min kära mams. Och ätit lite snacks hertigens pappa haft med sig från sin senaste Indonesienresa.

Men mest har jag samlat ihop en massa research inför slutprojektet, och börjat jobba på en logo. Tack för alla tips Elin, du är en pärla! Speciellt ska jag kolla upp det där om att 2012 blir ett snällare år, det var verkligen bra timing.


Just nu pågår det kinesiska nyårsfirandet, och enligt mina friends så varar firandet egentligen i 15 dagar (började möjligtvis i helgen, eller idag?), men i Malaysia är vi officiellt lediga idag och imorgon. Fast mitt kontor har kört på stort och tagit hela veckan ledig, detsamma gäller skolan. Så jag har alltså extra tid att reda ut allt som skummar runt i min lilla tankeverkstad.

Har dock blivit hembjuden till Joshuas öppet hus imorgon (i samband med firandet), först var jag tveksam då han bor ganska långt bort, men så sa han att där kommer att finnas massor med god mat.

Det hade inte varit väldigt 'jag' att tacka nej till god mat. Speciellt inte i stor kvantitet.


Så det ska bli spännande, hoppas att jag stöter på någon drakdans (2012; drakens år) på vägen också bara.

Eller shuffle-drakdans, som de här tigrarna bjöd på:


Den bästa biten kommer runt 1 minut och 45 sekunder in i videon (1.45).

Kommentarer
Postat av: elin

så lite så, kommer tyvärr inte ihåg vad som som spånade om det hette...

2012-01-23 @ 21:36:11
URL: http://mittkreativakaos.blogg.se/
Postat av: elin

woho, jag hittade det

http://www.tv4play.se/nyheter_och_debatt/nyhetsmorgon?title=sondagssnackarna_om_snalltrenden_och_videoklipp_som_kostar&videoid=2142545

hoppas du kan titta på det!!

<3

2012-01-23 @ 21:41:46
URL: http://mittkreativakaos.blogg.se/
Postat av: Soofie

SIMS! Kinesiskt nyår! Drakar! Goood maaat! Jag blir lite lätt avundsjuk här hemma :D

2012-02-08 @ 09:13:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0