minidrömmar

Visste ni att...

...mitt drömjobb som liten var att jobba för Disney?

När jag var åtta (alltså gick i tvåan), så skulle vi berätta om våra framtida frömjobb och rita tillhörande bild. Jag ritade Musse Pigg framför det typiska Disneyslottet (ja, jag var en liten stjärna med mina kritor), och berättade inför hela klassen att jag ville bli maskot på Disneyland.


Just då förstod jag inte varför alla framtida brandmän och ballerinor skrattade tills kinderna mina blev alldeles röda. Nu kan jag ju förstå att man var en lite udda unge kanske, med väldigt simpla drömmar. Det är snart 15 år sedan, och maskotgrejen har jag kanske växt från med tiden, speciellt då det verkar oerhört varmt, svettigt och klaustrofobiskt.

Men de måste väl ha behov av någon sorts grafisk designer annars eller? Får kolla upp det.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0