experiment: hår

Idag ska jag experimentera lite. Jag har varit ute på en massa apotek och affärer och letat efter en bra röd hårfärg. Jag vill färga själv, men hittar ingen fin nyans, utan för de flesta märken har de liksom bara köpt en röd färg var, som är just... röd.

Jag är mer på jakt efter en mörkare nyans, typ mahogny eller lite vinröd. Men det har gått sådär.


Tills jag idag hittade en liten plastpåse i min resväska (av alla ställen) då jag röjde lite i garderoben. Då slog det mig att jag köpte med mig hårfärg sist jag var hemma i Sverige, just då de inte har så många val här.

Sedan färgade jag håret svart så fort jag kom hit igen, och glömde helt bort min lilla påse med färg.


Så nu har min kära hårfärg hittats igen, och det enda problemet nu är att jag tagit med allt innehål men slängt lådan för att packa smartare. Så jag är inte säker på vilken färg det är, bortsett från något på den röda färgskalan då.

Men jag hoppas på mahogny...



Let the experiment begin...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0