jag är både turist och guide

Oppps det blev ingen bildbomb igår, det blev en massa satay, skype och skolarbeten som tog upp hela kvällen.

Men jag bjuder gärna på ett gäng bilder idag istället, och eftersom att jag inte 'turistat' riktigt i Kuala Lumpur på ett tag så hamnar inlägget under 'resa'. Inte för att det var min sememster direkt, men har inte så många KL-inlägg i den kategorin än så here you go.


Okej det är mest bilder på KLCC, men det är ju bättre än inget.



Akira med kusin på semester. Jag fick dem att posera lite inne på Kuala Lumpurs nya gångbro.


Bron går mellan de två mest populära galleriorna i KL, KLCC och Pavilion. Den är inglasad så att man kan promenera med aircon och slippa svettas i värmen.


Man behöver inte ens svettas med trappsteg utan man tar sig upp och ned med rulltrappa helt enkelt.

Som att vara inomhus, fast utomhus. Eller som en väldigt lång inglasad balkong.


Efter vår lilla, svala promenad så hamnade vi vid KLCC, och det var mest här vi stannade och fotograferade, för det hör till när det kommer turister på besök.


Som här.


Eller så här.


Eller så kan man undersöka resten av parken och fotografera olika creepy träd.


Eller dammen. En ny vinkel av KLCC om inget annat.


Eller fontänen mitt i dammen.


Eller de ursöta Musse Pigg barnen på tågande led ner mot parken.


Men jag brukar mest fotografera mat, så det gjordes igår med. Vi började med Taiwanesisk efterrätt från Snowflake, isblandad cincau, mer cincau och så lite tapioka- och yampluttar på det. Naturgodis.


Sedan blev det mindre nyttigt med Chili Cheese Fries från Carl's Jr. Texmex vs snabbmat.


Hertigen var glad för han har varit och friserats.


Minerna måste ligga i generna, hertigens grimaser får jag däremot inte lägga upp ):

Jag och Anggit. Jag har glugg i luggen.


Idag chillar vi lite då Anggit blivit lite sjuk, men snart ska vi åka och testa Kuala Lumpurs godaste nasi lemak. I have been waiting for this day since forever... Kameran åker med så klart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0