ida ventilerar, vol 2

Idag är det lördag, det går en massa bra filmer på TV, jag har Vanilla Coke över sedan igår, och en massa skolarbeten framför mig. Men generellt sett så är det en bra dag.

Ni får ursäkta gårdagens mindre positiva känslor som fick ventileras här på bloggen. Jag är en sådan jobbig jäkel som bär mitt hjärta på ärmen (japp, ordagrannt översatt från det engelska uttrycket) så är jag glad så visar jag det mer än gärna, och är jag arg eller ledsen så kan jag inte dölja det heller.


Jag har nu skrivit ner hela situationen här i inlägget, men sedan raderat igen då jag inte vill att det ska ligga här och skräpa, det här ska ju vara mitt speciella lilla space där delar med mig av mitt liv och min vardag, och där jag kan ventilera både glada och frustrerande känslor.

Men det är heller inte en dagbok, då det jag skriver ligger så oksyddat. Så jag vill inte ge mig in på detalj, bortsett från att jag blev väldigt orättvist behandlad i veckan, men att jag spenderat förmiddagen med att försöka reda ut hela situationen med de ansvariga.


Så nu tänker jag lämna all negativ energi bakom mig, och så fortsätter bloggen som vanligt. Jag fick i alla fall prata av mig idag, och nu fick jag även skriva av mig, och känner mig på samma glada nivå som tidigare i veckan.

Kanske är det för att jag känner mig lite, lite mer vuxen och ansvarstagande än för några dagar sedan, eller kanske är det vetskapen om att det ligger en Magnum Chocolate Truffle och väntar i frysen.


Oavsett anledning så mår jag i alla fall bra nu, och kommer att ha en fortsatt bra dag. Det är ju trots allt lördag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0