nooka vs eskimåninja

Idag har jag deltagit i ett event inne på Farenheit, ett köpcentrum mitt i stadens centrum. Jag fick erbjudandet då jag jobbade på tidningen, om att delta i detta event som hålls av det amerikanska klädesmärket Nooka.


De är mest populära för sina klockor, och de har en maskot för just dessa. Eventet gick ut på att vi var fem amatördesigners, och två proffs, som hade två timmar på oss att designa om denna vita, roligt formade figur till något mer personligt och kul, inför allt nyfiket folk som hade vägarna förbi. Det var ingen tävling eller så, men vi fick en liten goodiebag som tack.

De flesta körde på markeringspennor, men jag körde på något lite... hårigare.


Dagens inspiration: eskimå + ninja + yeti.

Vad andra trodde: gremlins + chewbacca + ewok.

Close enough?


Här är i alla fall några kassa mobilbilder från dagen:



Under tillvekning. Här var det många som frågade ifall jag designade en apa.


Men så fel de hade; det blev ju en lurvig liten eskimåninja tillslut.


Jag använde mig utav två markeringspennor, en svart till ögonen och en brun till 'huden' som syns. Huden ser lite träaktig och randig ut i olika ljus, men jag gillade det. Tyget var ett svinbilligt jag köpte inne på Daiso, som egentligen tillhörde en lurvig liten tygpåse som jag klippte itu.

Och ja, jag sydde allt tyg direkt på gubben, inget lim eller sådant ifall jag behövde ta av och fixa, då jag ej hade något mönster.


Min eskimåninja och Meis färgglada skapelse, tror säkert att de blir happy friends och reser jorden runt med Nooka nu, då vi inte fick ta med våra små kreationer efter eventet. Buhuu.

Alla sju olika figurer på rad. Undertill fanns en massa Hello Kitty versioner av Nooka också, då eventet hölls i samband med att Nooka släpper klockor tillsammans med Hello Kitty. Dem ser man också under glaset.


Jaja, nog med bilder på mitt lilla troll. Men lite nöjd var jag ändå, resultatet blev mycket bättre än vad jag förväntat mig för ett första försök. Är fortfarande lite ledsen att jag inte får med mig honom hem.


Originalet, bild lånad av Nooka.


Och så på tal om något heeelt annat. Jag och Mei matchade ikapp, dagen i ära.


Tänker sno lite bättre bilder från facebook senare då de kommer upp, kanske något man kan ha med i sin portfolio... För att visa lite dålda 'toy cosumization skills'.

Kommentarer
Postat av: Maria

Du är så jäkla cool! Och din var/är den absolut bästa! :D Nu är det bara en månad kvar tills vi ses igen!! Vill bara att du ska veta att vi saknar dig väldigt mycket! :) Men.. SNART, SNART, SNART :D

2012-02-13 @ 23:53:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0