kvällstwist

Söndagen tog en liten vändning, då jag och hertigen stack ut och åt typ den godaste Nasi Lemak-rätten jag vet. Alltså på Papa Rich, som ligger precis bortom kvarteret.

Jag brukar beställa den vegetariska varianten, för deras sambal är den godaste jag vet. Den är utan belacan (räkpasta) vilket annars också är gott, men just den här smakar super. Och så får man vegetarisk lammcurry och grönsaker! Grööönsaker! Och så två papadum.


Vegetarisk nasi lemak från Papa Rich. Obs ej för veganer, då en kokt ägghalva balanserar på toppen.

Och det här gömmer sig under två papadum, nasi lemak, långa bönor, gurka, jordnötter, sambal och så den vegetariska lammcurryn. Dock ej någon torkad ansjovis så klart.


Vi bor precis i närheten av Publika, Solaris Dutamas, ett område där de nyligen öppnat ett nytt artsy köpcentrum, men där har redan funnits affärer och matställen öppna sedan länge. De brukar också ha konstutställningar och konserter där borta. Så väl där så kom hertigen på att det var konsertkväll, då Skylit Drive spelade i Kuala Lumpur ikväll.

Då vi inte är några screamo fans så hade vi inga planer på att gå, men bestämde oss för att dra upp och hälsa på folk istället. Det hela slutade med att vi slank in med rätt sällskap, för att avnjuta de lokala artister som spelade efteråt, i form av lite dubstep och sedan malaysisk metal.


Massacre Conspiracy, med vild publik i form av malaysiska metal kids. Dun dun dun.


Efter det bjöd hertigen på världens godaste efterätt, froyo (frozen yogurt) från Tutti Frutti. De hade en ny smak, honeydew melon. Sååå sjuuukt goood.



Honeydew froyo, blåbärsfroyo, små söta mandariner, longan och chokladpluttar. Om nom nom.


Så ja min grubbliga söndag fick ett ganska awesome avslut kan man ju säga.

Och ja, ni får ursäkta urkassa mobilbilder, but that's all I've got.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0