kött och sylt

Idag har jag varit extra svensk och ätit köttbullar på IKEA för första gången. Ever.


Okej, det blev en liten efterrätt också...


Det blev också Akiras första IKEAköttbullar, och så här tyckte han om lingonsylt till kött:

'I find it really weird to eat lingonberries with savory food, but I'm eating it anyway to try and accept it...'

Haha.


Mer sylt åt mig liksom. Jag tyckte snarare att det var kontigt att de serverade rätten med pommes.

Sedan diskuterade vi hur man bör uttala bokstaven Ä i ungefär en kvart.


Men vi fick i alla fall inhandlat ett fint dekorativt fat /fruktfat som present inför morgondagens bröllop. Nu ska jag bara pilla ihop en liten outfit.

Kommentarer
Postat av: Le fis

Haha. När ni kommer hem ska vi sätta Akira i lingonskola! :D

2012-02-08 @ 09:06:33
Postat av: Anonym

Konsten att äta lingon till köttbullar, fläskpannkaka, grytor med mera. Vi får fixa husmanskostkvällar haha

2012-02-08 @ 09:07:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0