balkonghäng

Orka vakna klockan sju på en söndag, speciellt med anledning av en högljudd ödla ute i vardagsrummet. Säkert bara en liten rackare, men ibland låter de som små, små fåglar, och det är omöjligt att ignorera dem då man bara ligger och väntar på nästa ljud. Så jag kände mig snabbt väldigt utvilad, och kommer nu att spendera morgonen med 'the Sims Medieval'.

Söndagen är ju fortfarande veckans vilodag liksom.


Först blir det lite frukost på balkongen, passar på att sitta där ute så här tidigt, innan det blir så varmt och fuktigt.

Med ett snett leende och med peace i hand hälsar jag er godermorgon.


Gick sådär bra att fota med min oskarpa cam ute i solen, men ja, här ser ni ungefär vad jag sitter och glor ut mot just i denna stund.


Om kvällarna är det också härligt här ute, bortsett från alla otåliga bilar som inte tycker att vakterna/den automatiska grinden är snabb nog att öppna sig, och därför tar till tutan som hjälp.

Tutan ska gärna hållas ner i minst en halv minut också, inte bara för att hela grannskapet ska kunna ta del av dessa ljuva ljudföroreningar, utan även för att ta ut lite av dagens aggressioner skulle jag kunna tänka mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0