sydney, del 3

Den tredje dagen i Sydney var ganska lugn. Det var lördagen den 24 september och vi vaknade sent. Det duggade hela dagen, men vi begav oss i alla fall mot Newtown, som är min favoritdel av Sydney än så länge.

Där är kanske inte så ståtligt som Darling Harbour eller innerstaden, men där finns riktigt härliga små, alternativa affärer och väldigt annorlunda folk. Och så en alldeles underbar indisk restaurang vi lunchade på. Vi besökte också Resist Records affär där bubba köpte Confessions nya album, som släpptes samma dag.

Sedan åkte vi hem och gjorde oss i ordning innan vi åkte hem till hertigens svågers bror. Lite långsökt, men de bjöd i alla fall in till middag, så resten av kvällen spenderades där.


Tog lite bilder som kommer hääär:

Newtown från busshållsplatsen vi hoppade av på.

Och så en annan vinkel.

Inne på Resist Records, där man tydligen kan hitta absolut allt inom hardcore och punk.

Album, t-shirts, LP-skivor...

Och sig själv i spegeln. Tjing tjing!

Lunchen. Jag åt 'butter chicken' med cheese naan, och jordgubbs-lassi till det. Det var den godaste indinska maten jag någonsin ätit, hands down. Till och med i jämförelse med Malaysia.

Vi fick spinach and cheese naan på köpet, för att de blandade ihop det då vi beställde. Så snällt. Och gott. Sjuuukt gott.

Sedan poserade jag framför ett tegelhus i Marrickville.

Och senare framför ett av de häftiga träden.

Och på kvällen fotograferade jag Akiras svågers brors dotter. Hon heter Sabrina och gillar Barbie dolls, men mest sin iPad. Inte gameboy, som när jag var liten...

Akiras mobilspel var också spännande.

Och så fotograferade jag maten som var mucho god den med. Så det blev en ganska najs dag då det kommer till mat.


Dagen efter (söndagen den 25 september) var det festivaldags á la Soundwave Counter Revolution, och där fick jag inte ha med mig kameran, men jag har snott några bilder ifrån bubbas mobil som kommer upp snart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0