Sydney, del 1

Första dagen har som sagt spenderats mest med att sova, kroppen ska ju helst orka med alla äventyr vi planerat i veckan. Då vi vaknade, runt klockan 5, så åkte vi med bubbas svåger och hämtade upp Sitta på sitt jobb. Så då fick jag se deras förort vi bor i, som heter Marrickville.

Sedan åkte vi till ett köpcentrum och köpte en massa popcorn och en reseadaptor, då jag glömt min hemma på skrivbordet. Zå zmart. Efter det åkte vi hem och åt, men åkte mot staden igen efter någon timme.


Vi besökte ett ställe som heter 'the Rocks'. Det är en utsiktsplats precis under Sydney Harbour Bridge som bjöd på gnistrande vatten i mörkert, och utsikt över staden och Syndey Opera House. Jag kunde också se Luna Park mittemot, som vi kommer att besöka på söndag. Då är det festivaldags på Soundwave Counter Revoluton.

Vi hade även sällskap av en del andra turister som poserade framför havet, bron och operahuset, så det gjorde vi med. Hoho.


Några bilder ifrån dagen kommer här:

Sitta och Ivans hem, som de så snällt delar med sig.

Utanför Sittas jobb, en så här gullig arbetsplats hade jag också gärna jobbat på...

Mittemot, här hittade vi ett mysigt bageri där vi köpte fikabröd.

Som såg ut så här. Hertigen ville att jag skulle fotografera och lägga upp. Så det gjorde jag.

Det första vi såg när vi kom till The Rocks, ett kuligt konstverk. Eller en mindre kulig olycka. Joppas på det första.

Det togs en del utsiktsbilder.

Sydney Harbour Bridge.

Zoomade man så kunde man se Luna Park.

Under bron, som är 79 år gammal.

Och så en annan vinkel på det hela.

Hertigens syster Sitta med sin man, Ivan, poserade glatt.

Och det gjorde även vi, trots att jag hade hår i hela ansiktet, med operahuset bakom oss.

En bättre bild på Syndey Opera House.


Det här var ett tidsinställt inlägg, men det kommer säkert mer snart. Stay tuuuned~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0