starry nights

På tal om balkong + kvällstid, så blev jag lite smått besviken då jag först flyttade hit och upptäckte att man inte kan se några stjärnor i Kuala Lumpur.

I alla fall inte ofta, speciellt så här centralt. Så varje gång vi åker ut till hertigens föräldrars förort så passar jag på att stjärnskåda.

Jag har alltid, sedan jag var en liten tulla, tyckt att det varit så väldigt avslappnande och fascinerande att sitta på balkongen och filosofera under en klar stjärnhimmel, vilket vi som tur är har möjlighet att avnjuta varje kväll/natt hemma i Malmö. Och säkert resten av Sverige.

Men inte här. Antar att det beror på att det är en så stor stad, med så många, intensiva trafikstockningar om dagarna.

Så på grund av stjärnlängtan bjuder jag på gårdagens nattliga balkongbild som jag förbättrat med ditritade stjärnor istället.


Problem solved.

/Eder problemlösare, Ida von Eedasaurus.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0