semestern har börjat

Jag överlevde vecka 12! Dock inte helt utan stress och sömnbrist.

Jag överlevde också intervjun, och så har jag begett mig ut på en resa nu innan nästa termin börjar. I och med att jag var färdig med allt på onsdagen så var vi redo att åka, och nu befinner jag mig i Syndey, Australien.


Det tog 8 timmar att åka från Kuala Lumpur till Melbourne, där vi mellanlandade och spenderade ytterligare 7 timmar. Sov knappt något. Kanske var det för att jag varit så uppjagad hela morgonen där, eller resnerver kanske. Men mellan Melbourne och Syndey sov jag hela vägen. Den resan varade dock bara i en och en halv timme, men bättre än ingen sömn alls.

När vi var framme kom Akira svåger och hämtade upp oss på flygplatsen, som inte ligger så långt ifrån deras hem, där vi kommer att bo nu i 10 dagar framöver. Sedan beger vi oss till Melbourne i 4 dagar, så 14 dagars semester totalt, sedan börjar skolan igen. Kommer hem dagen innan skolans examensdag, vilket är tur för hade jag missat det så hade nog Joshua gjort allt i sin väg för att förvandla min resterande tid i Malaysia till ett riktigt helvete, haha.


Idag har vi mest sovit sedan vi kom hem till systerns lägenhet, fram tills klockan 5 ungefär. Sedan har vi hittat på lite grejer, men det kommer i nästa inlägg, först blir det bilder från resan.


För vem kan få nog av bilder från flygplan och inne på flygplatser? Hehe.


Bästa köpet inför resan; ögonmask á la alien.

Akira köpte också en, fast med sömnig saglare som motiv.

Den obligatoriska himmel-och-moln bilden genom flygplansrutan.

Så här såg större delen av resan ut.

Sedan blev det natt, mörkt och kallt. Som tur var sålde de varm Milo på planet, och ännu mer tur var det att jag råkade ha mini-marshmallows i handbagaget. Hoho.

Sedan fotograferade jag ett nattligt Melbourne innan landning.

Framme!


Hungriga som vi var, köpte vi en massa gott på McD. Så exotiskt tänker ni, men vi hittade trots allt lite snacks som jag aldrig testat innan, så det var najs.

En apelsinmuffins med vallmofrön, och så två McFlurrys, en med Strawberry Crumble (typ jordgubbssylt och smulpaj) och så Bubblegum Squash, med blåbärsås och marshmallows. Ej mina egna den här gången.

Sedan påbörjade vi den långa väntan, i den här delen av flygplatsen.

Hertigen blåste upp sin nackkudde, och försökte sova på golvet. Det gick sådär...
Ja sovandet då, kudden blev hur fin som helst.

Jag fick ett sött plåster av honom efter att jag lyckats sticka mig i tummen. Hade tydligen lyckats smuggla in en halv nål i handbagaget, som bröts av när jag lagade innertyget.

Så här såg planet ut vi åkte med till Sydney.


Sedan var det slut på resebilder, men misströsta ej! Det kommer snart ett inlägg om hur min första dag i Sydney har spenderats~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0