en bra fortsatt dag

På tal om morgonens elände, det kan alltså vara bra att undvika orden 'ja ja, nu kan dagen inte bli mycket värre' efter en sådan start på dagen. För det kan ALLTID bli värre.


Man kan till exempel återskapa de tidigare forlorade illustrationerna, jobba sig svettig (framför en laptop till och med, då går det fort) för att hinna bli färdig och köra snabbt till utskriveriet som ligger i Wangsa Maju (alltså väldigt långt bort) bara för att leta parkering i 15 minuter och när man äntligen parkerat upptäcka att...

...man inte haft med sig papperna man skulle skriva ut på. Det är ju det en test-utskrift är till för? Att bestämma sig för vilket slags papper man ska använda till sin slutgiltiga design.


I måndags var jag på ett pappersföretag och köpte 4 olika sorters papper, för att sedan traska några 100 meter bort där jag hittat en snäll kille som skär dem åt mig (de säljs i A1-storlek, alltså stora som 8 stycken A4) till A3 storlek som jag behövde. Och sedan köra hem dem och ordna lite innan utskrift.

Och så crashar Illustrator, och sedan glömmer man sina papper hemma. Hade heller inte möjlighet eller tid att åka hem och huamta dem heller.


Vilken dag. MEN det kan bli värre. Säget jag nu, i hopp om att det faktiskt inte kan det.

Men mitt i allt depp dyker en vild 'dagens lunchbild' upp! För mat gör mig glad.

'You never let me down, Chinese oyster porridge...'


PS Tänkte bara påpeka att all mat inte var min, bara de två skålarna närmst kameran. Bara så att ni liksom inte tappar hakan över mitt dagliga matintag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0