bilder från veckan

Jag har fotograferat relativt lite under Hari Raya-veckan, men här kommer några bilder i alla fall.

Iman och Akira under Hari Raya, varav fancy batik-skjorta.


Iman bar en traditionell malaysisk dräkt med tillhörande hatt, eller 'songkok'.


Har fotograferat relativt lite mat också för att vara mig, men här är en 'bakso' med färgglada 'kerupuk'. Alltså en indonesisk nudelsoppa med grönsaker och köttbullar, och så rosa crackers.


Under kvällarna blev det en massa smällare och fyrverkerier, mest för Imans skull.


Och så tomtebloss så klart. Lite barnvänligare.


Pang pang. Muren i bakgrunden tillhör Akiras föräldrars hus i Shah Alam.


Iman körde lite kung fu med sina tomtebloss.

Idag har vi åkt tillbaka till KL, och nu sitter jag och glor på Jungle George och kränger glass. Laddar liksom upp inför September, som kommer att bli väldigt stressigt. När oktober börjar så startar även en ny termin, och då är det bara ett halvår kvar tills jag åker hem igen.

Time flies~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0