watup wednesday

Det blev som sagt staden med friendsen, eller vi höll oss mest inne på Pavilion.


Efter att ha hjälp Tanya lite i studion så blev det en väldigt god, och väldigt lång lunch inne på Nando's. Det är ett av mina favoritställen när det kommer till kyckling, en portugisisk restaurang som kryddar sina rätter med peri-peri.

Man väljer själv om man vill ha kyckling med örter, mild peri-peri, hot peri-peri, eller very hot peri-peri. Den sistnämda är crazy, till och med för mig.


Där satt vi alltså ett bra tag och konverserade innan vi åkte upp två våningar och såg 'The Thing' på bio. Jag älskar allt som har med skräckisar att göra, och just den här var väldigt spännande, mer än läskig kanske.

De pratade dessutom lika mycket norska som engelska i filmen, vilket var kul. Jag gillar att lyssna på norska, de har också börjar göra väldigt bra filmer, som 'Troll Hunter'. Dessutom så spelar skådespelerskan som har huvudrollen i 'The Thing' även Ramona Flowers i 'Scott Pilgrim vs. the World'. Pluspoäng.


Nu har jag varit hemma ett tag (Sydney-inlägget nedan var tidsinställt) och hade tänkt avnjuta en Magnum Chocolate Truffle, hoho.


Pennys bil har många små vänner.

Som hon byggt själv. Kul med sällskap.

Penny, min privata förare då jag inte kör själv.

Om nom nom inne på Nando's.

Jag valde en 1/4 kyckling med två sidelines; medelhavsris och majs. Älskar majs.

Tanya och Joshua i sin mys-soffhörna.

Med kycklingben och om noms.

Jag och Penny på andra sidan.

I väntan på att få börja äta (ja ja bilderna är tydligen i fel ordning)...

Joshua och Penny.

Och så Penny med Peace.

Utanför bion. Den här filmen blev det alltså inte...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0