sydney, del 8

Dag 8 blev en liten shoppingdag i Sydney. Fast mest fönstershopping.

Jag testade också Pastizzi för första gången, ett litet bakverk från Malta som är gjort på filodeg och fyllda med ricotta och en massa annat gott, som lax, spenat, kyckling osv. De har även söta pastizzis med choklad eller frukt.



Våra pastizzis. Den till vänster var med ricotta och choklad! Najs blanding.


Bubba med sin pastizzi pose. Tydligen.


Och jag med bakljus. Min näsa ser ut som ett litet tryne här...


Efter frukosten blev det lite Vitamin Water, vilket jag typ levde på under de två veckorna vi var där.


Vi hade fint väder den dagen, tur att de har en massa gågator att gå och mysa på.


Men lite blåsigt. As you can see...


Mer mat! Några timmar senare dock, då vi hamnat inne i storstaden.


Det blev fruktsallad med yogurt, som slukades med en spork! (Skaffel?) Jag älskar dessa små bestick, speciellt sedan scenen från Wall-E där han inte vet om den ska placeras som sked eller gaffel. Aw, Wall-E.


Vi åkte vidare mot Paddington, som också har trevlig shopping, men jag föll mest för de söta husen på de små gatorna brevid.


Mest detta rosa hus. Synd bara med det stora trädet som skymmer, men det var kanske meningen. Det svarta hade jag gärna bott i. Myyyyshus.


Efter det så tog vi en lååång promenad mot Darling Harbour, och som ni kan se så hann det redan bli kväll innan vi var framme. Jag älskar Darling harbour dagtid, men då det var mörkt så blev det genast mucho mysigare.


Andra sidan. Där kryllade inte precis med folk som på dagtid, kanske för att det blev ganska kallt på kvällen.


Vi värmde oss i alla fall inne på starbucks med varm choklad, och så testade jag en 'lamington', för de säljs öööverallt här och då måste man bara testa. Jag trodde att det var en gräddbulle, vilket jag varit sugen på jättelänge nu, men det var det ej. Det var typ sockerkaka innuti...


På tal om gräddbullar, oppps vänta ska bara torka bort mitt saliv som sprutar ut ur munnen nu...

Okej, på tal om gräddbullar, någon som känner sig manad att skicka från Sverige? Gärna med en flaska julmust, för det lär de inte ha på IKEA precis. Åh, har lite ångest inför min första jul EVER som ej kommer att spenderas hemma med familjen.

Jag kommer säkert att överleva, men om någon vill muntra upp mig så vet ni alltså vad ni kan skicka. Hoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0