så vet du att du är i Malaysia

...eller kanske i Asien i allmänhet, är då man traskar in på närmsta Tesco (som annars är en brittisk mataffärskedja) och hittar en hel gång dedikerad år nudlar, en hel gång dedikerad åt ris, och en annan åt ägg.

Den sistnämnda är lite kortare än de två första, men dessa är absolut de tre varor det finns mest av.



Kassa mobilbilder (såg inte hur oljig kameran var), men detta är nudelgången i alla fall. Vet inte hur bra det syns, men ni ser kanske tre vita skyltar längst gången. Några meter efter den tredje, och sista, där tar det slut.


Och börjar några meter bakom mig då jag tog bilden. Crazy många sorters nudlar, märken, smaker, med eller utan kopp, big pack eller per portion, malaysiska, kinesiska, koreanska, indonesiska...


Dock inga 'Samyang' som man kan hitta vid den lilla nudelhörnan på Malmborgs. Inte för att jag saknar dem då man har hela den här hyllan att utforska.

Kommentarer
Postat av: Firre

Hej!

Har precis börjat läsa din blogg! Så intressant och du har faktiskt givit mig modet att våga dra till Kuala Lumpur(min favoritstad) efter studenten. Jag är malay från södra Thailand så har en del indirekta band med Malaysia. Vill därför åka dit och plugga språket, men hur är det med csn när det gäller språkstudier i ett halvår? Hur dyrt är boendet och är det farligt för en ensam kvinna(20år)att bo där själv. Älskar dina bilder!

2011-11-10 @ 22:06:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0