rött och surt, precis som jag

Jag hamnade på balkongen idag igen. Jag hade planerat att sitta och bruncha i lugn och ro på en mulen lördagsfömiddag, när jag plötsligt såg en vild kamera i ögonvrån.

Så mitt lilla moment fick förevigas på bild. The brunch that will stay with us forever. Ungefär. 


Jag har precis köpt hem ett gäng grapefrukter att avnjuta på morgnarna, både för att det är gott, och för att jag börjat koppla mitt sugiga immunsystem med att jag inte får i mig så mycket C-vitamin.

Men ja, speciellt för att det är gott. Och för att 'köttet' är lika rött som min frisyr...


Grape med en nypa socker på balkongen.

Okej, kanske två nypor socker. Eller mer.

Jag kom på att jag inte har någon sådan där grapefrukt-sked med taggar, så det gick väl sådääär att massakrera dem med vanlig sked.


Nästa gång blir det att skiva dem i mindre bitar kanske. Så slipper man alla sura citrusstrålar i ansiktet också.


Det var kanske inte världens mest mättande frulle, men jag kompenserade med en stor skål med müsli, med tranbär, körsbär och mandel. Godaste müslin EVER.

Så får vi se hur länge jag lyckas hålla mig frisk nu, speciellt viktigt då jag har en intervju på tisdag som kan leda till jobb. Och ska man jobba så ska man väl helst vara frisk.


Så på tisdag förmiddag (ca 04.00 svensk tid) så får ni ställa klockan för att sitta och hålla tummarna i en halvtimme/timme. Tack på förhand, hoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0