paratha i stekpannan

Jag har gjort spinat-paratha till middag idag. Eller spinatparatha.

Lite klurigt om man ska särskriva eller ej då det kommer till svensk-internationella ord. På engelska heter det ju spinach paratha, så spinatparatha blir det kanske på svenska då. Paratha är ju indiska.


Eller paratha med spinat, shit the same (som man brukade säga innan man visste bättre) såhär såg det ut i alla fall.



Hackade lite i den så att man skulle kunna se det nommiga innuti. Nommm.


Hertigen blir så gnällig när jag bränner dem, och tyvärr så brände jag båda undersidorna. Men det vet han säkert inte tills han läser det här. Det gäller ju att lägga rätt sida upp, hoho.


Okej jag gjorde inte paratha, som i att laga dem from scratch, utan jag stekte dem bara. Men jag struntar i det och leker mästerkock i köket ändå.

Kommentarer
Postat av: elin

I vilket fall som helst med namnet på din rätt så heter det gröna du ha i, spenat, på svenska ;-) <3

2011-11-11 @ 23:54:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0