gårdagens outing

Igår begav vi oss mot KLCC, jag och hertigen, för att frossa lite sushi.

Och för att vi inte varit där på huuur länge som helst. Det har blivit mycket Pavillion på sistone. Så där fanns massor med nya affärer och jag kände mig helt lost. De hade också stängt ner Sakae Sushi, dit vi egentligen skulle, men vi hittade Sushi King istället, som var gott det med. Och mycket billigare. Och det är ju alltid ett plus.


Även KLCC har dukat upp inför jul, så det blev en tur med kameran även där. Den riktiga kameran den här gången. Får lite ångest varje gång jag lägger upp mina mögiga mobilbilder annars.

Men idag blir det klara och fina bilder:



KLCC från fågelperspektiv. Inte lika söt decor som Pavillon, men lite classy med guld och rött.


En gran på tre mall-våningar inne på ett fancy KLCC. Kanske lite, lite kortare.


Gallerian är sex våningar totalt. Minus tre källarvåningar med parkeringar.


Tomten är redan här, hoooo hoooooooo~


Efter lite julpyntsfotograferande så åkte vi ner mot KLCCs food court.


Sushi time! Hertigen var där, med sitt... stiliga face.


Sushi på löpande band.


Sushin på Sushi King och Sakae Sushi skiljer sig ganska mycket åt. Sushi King har mer 'roliga' bitar med pålägg som kanske inte är så typiskt japanskt. Så vi testade lite nytt helt enkelt.


Den här var min favorit. Små riskuber med krispigt och gott i (vet inte vad det var, men svingott i alla fall), och så en skväll majonnäs på det. Tog en tallrik till av den då de rullade förbi igen. Så gott var det.


Bitarna till vänster var ganska roliga, kokt ägg med crab stick-sallad. Inte sushi direkt. Men vi vet ju alla att det viktigaste på ett sushiställe är att ingefäran är stark och god, och att wasabin är lätt att lösa upp i sojan. För det är så jag äter sushi i alla fall.


Honey Lemon juice, var däremot ingen hit. Jättejättejättesurt och sött.


Sedan passade jag på att fotografera några av de nya affärerna på bottenvåningen innan vi for hem. Det här är en gelato shop, som ska testas en annan dag.


Och brevid den låg färgglada 'Candylicious'. En alldeles underbar, och stor, godisaffär.


De är minsann redo för jul. Och så har de ett godisträd. ETT GODISTRÄD. Straight out of my dreams.


Och ett lollipopträd. Eller tak. Eller... va.
Man får absolut inte fotografera inne i affären, sämsta konceptet ever. Speciellt för tema-affärer.


The new big thing här i KL. Popcorn affärer. Japp, affärer som säljer endast popcorn i olika smaker. Just den här, Garrett, säljer smakerna; caramel, cheese och butter. Och blandningar av de tre tillsammans med nötter.


Har skrivit om det tidigare, men just den här var extra dyr. 40kr för en liten påse. Äntligen något som är dyrare än hemma i alla fall. Popcorn.


Mitt osminkade ansikte ville absolut inte hamna på bild, men här får ni en harmonisk bubble tea pose.


Första gången jag testar Gong Cha. Har nog testat alla andra bubble tea affärer i KL nu.


Just Gong Cha fokuserar på lite nyttigare smaker, som grönt te, röda bönor (azuki), och de där röda blommorna jag aldrig minns namnet på? De som ska vara så nyttiga? Aja. Jag tog en vanlig milk tea i alla fall. Men svarta pearls.

Och det var gott, speciellt deras pearls som var väldigt mjuka och lätta att tugga.


Där fick ni visst en bubble tea recension med.


Nä nu ska jag ut och chilledilla vid poolen. Det gäller att passa på och njuta innan allt jobb och allvar startar nu i December. Då ska jag jobba på som bara den, och spara varenda slant.

Bortsett från dem som ska finansiera mitt bubble tea beroende...

Kommentarer
Postat av: Tja!

Älskar dina bilder från godisbutiken, yumyum!

2011-12-06 @ 22:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0