walking sticks

Jag och bubba hade en intressant konversation nyss. Jag satt och läste en av mina favoritbloggar, bokkei (ett litet tips förresten, hon är fantastiskt bra på att teckna, speciellt med markers som jag tycker är så svårt, och så är hon tatuerare).

Men till saken, jag skulle visa bubba att hon har fjärilar som husdjur. Hur häftigt är inte det liksom? Han svarade i alla fall med att han tyckte att det var märkligt, för 'husdjur' för honom är bara djur man kan klappa på typ. På engelska heter ju husdjur pets, och klappa heter pet. Och klappar man en fjäril så lär man ha ihjäl den.

Så jag svarade med att det finns jättemånga husdjur som man inte kan klappa riktigt. Vem klappar sina fiskar liksom? Jo jag brukade kittla min kampfisk lite då och då när jag hade mitt lilla akvarium, men det är kanske inte normalt precis. Och så finns det ju hoppande bönor, skalbaggar och andra roliga kryp.

Mitt bästa exempel (enligt mig) var vandrande pinnar. Detta översatte jag till 'walking sticks'. Då fick jag 'ärdudumihuvudet-blicken' severad. Men jag fortsatte att komma på en massa bra argument för dessa walking sticks, och bubba försökte hänga med i diskussionen några minuter men sedan kändes det mer som att han började bli rädd för mig.

För tydligen så pratade vi om olika 'walking sticks'.

Walking stick enligt Ida:


Walking stick enligt bubba:


Undrar vad han sett framför sig liksom...

Copyright hit, copyright dit, bilderna stal jag från google.

Kommentarer
Postat av: Mia

hahaha...

Jag har även en sköldpadda som jag inte brukar klappa så värst ofta. Hon verkar inte vara så förtjust i det. Är bara en myt att fjärilar förstörs och inte kan flyga om man tar på dom. Jag håller i allihopa varje dag då de handmatas. Men det är ömtåliga små djur så klart man måste vara försiktig ^^

2011-06-03 @ 15:31:25
URL: http://bokkei.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0