practice makes perfect

Eller övning ger färdighet, som det också heter. Fast på svenska.


Jag är väldigt dålig på att ta komplimanger. Jag blir antingen nervös och stammar fråm något helt orelevant innan jag lyckas klämma fram ett enkelt litet tack, eller så börjar jag själv peka ut allt det negativa som någon slags reflex. Det sistnämda kommer oftast då det handlar om mina skapelser och projekt.

Däremot är jag bra på att peka ut mina svaga sidor. När det kommer till design så är mina svagaste sidor typografi och pappersmodeller. Eller mockups. De ska ofta ha specialinköpt papper, vara perfekt klippt/skuret och byggts ihop utan ojämnheter, veck, rispor, märken efter tejp/klister och så vidare.

Men 180 minuter och en halv spann svett senare, så har jag minsann gjort något bra. Om jag får säga det själv. Och idag får jag det.


Så nu kan jag presentera min färdiga mockup inför mitt 'mooless milk'-projekt.

Har visat en variant tidigare, men de är vita den här gången. Jag kommer att använda photoshop för att applicera min design.

Det absolut svåraste har varit att få botten att ha samma vinkel som toppen-partiet.

Eftersom att mitt koncept är att de ska vara miljövänliga, och lätta att stapla/transportera. Och så hade jag ingen mall, så var tvungen att fixa och trixa själv...

Som ni kan se så har jag fått öva en hel del hittills.

Men som sagt, övning ger färdighet.

Eller som i mitt fall, övning + övning + övning + övning + övning = färdighet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0