min dag

Kul titel, eller hur? Undrar vad detta inlägg kommer att handla om liksom.

Jo jag ska guida er genom torsdagen den 26 Maj 2011 á la eedasaurus.



00.03. Grattar min bror på sin Malaysia-födelsedag, 6 timmar innan han själv kan fira hemma i Schweedeen. Måste varit först ut med att gratta i alla fall.

00.15. Tänker att jag kanske ska spendera en kvart att titta över mina skolarbeten innan läggdags.

03.10. Oppppppsssss! Panik, stänger laptop, släcker lampor, slänger mig i sängen, har 4 timmar på mig att sova!

06.20. Vaknar av värdlens mardröm, involverande mina skolarben (typiskt), öppnar laptopen för att se att allt står rätt till. Somnar inte om.

07.10. Känner att fy vad kallt här är inne, hittar inte kontrollen till aircon, kommer på världens plan att krypa in under täcket istället.

08.04. Världens sämsta idé!! Försover mig...

08.20. Har på rekordfart klätt migg, fixat håret någolunda, räddat med klämmor, packat ihop mina projekt att ta med till skolan, sminkat mig som en femåring som just fått tag i sin mammas förbjudna sminklåda. Ready to go.

09.25. Når skolan. Lektionen startar 09.30 så har 5 min på mig att lämna in mina pass (japp både gammalt och nytt) för att få förnyat studentvisum.

09.45. Lektionen börjar lite sent. Skönt. Kan pusta ut en stund, men inte länge innan jag blir supernervös inför att visa upp mitt mjölkpaketsprojekt, känner mig inte bra nog, blir stressad, vill dö. Något i den stilen i alla fall.

09.47. Orolig lärare frågar om jag är förkyld, illröda ögon som symptom.

09.53. Tanya frågar om jag är ledsen. Buhu.

12.30. Lektionen slutar tidigt, har fått beröm för mina mjölkpaket (måste börja tro på mig själv...) och bestämt tema för Project 3 som ska bestå av handgjorda tvålar. Mitt tema blir något manligt, något jag inte ger mig in på så ofta.

13.10. Hänger med Tanya och Joshua och äter lunch á la omelette och potatisplätt. Hoho. Eller så heter de hash browns. Aja.

13.40. Stöter på en kille som vill att jag ska stå modell för hans tröjor på tisdag (har modellat för honom tidigare). Känner att jag inte har tid och tackar artigt nej.

13.42. Det går inte riktigt fram, ses på tisdag!

14.00. Andra lektionen börjar.

14.05. Får panik och stressattacker igen då jag inte känner att de oändlösa timmar jag spenderat på skiten knappt syns på skärmen. Sitter nervös resten av lektionen innan det blir min tur.

16.15. Pustar ut, igen. Det var inte så illa ändå. Brainstormade med läraren, kom på massor med bra idéer, en liten, liten känsla av hopp inkräktar gjupt inne i bröstet.

17.40. Hämtar upp bubbas mamma, lånade ju bilen idag för att transportera skolarbeten och art boards.

18.20. Hemma. Oj vad trött man hunnit bli.

18.40. Kanske kolla facebook på mobilen en stund och... gäääsp...

21.30. Vaknar. Och hade planerat att somna tidigt ikväll. Well well...

22.35. Browsar och bloggar. Nu ska jag unna mig en liten filmkväll med bubba och hoppas på att somna relativt tidigt. Det kan kroppen behöva.



För övrigt har jag haft världens kli i mina ögon, de dagar då jag sovit för lite + tvingar i linser, brukar resultera i gnuggfest på eftermiddagen, då linserna åkt ut.

När jag vaknade upp från min tupplur så var mitt högra öga så igenmurat att jag inte kunde öppna det med lockmusklerna, utan fransarna fick först flätas upp med varm vatten och lite våld.

Resultat av denna korta, men intensivt misslyckade skönhetssömn? Voilá!



Hoppas att det växer fram igen..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0