fyra bilder från igår

På vägen till 1 Utama så hittade jag det här lilla, underbara, malaysiska huset - ihopklämt mellan två stora byggnader i stil med den holländska kolonialismen. Här hade jag mer än gärna bott.

Kom att tänka på Mr Fredrickson's lilla, söta villa som var omringat av höghus i filmen UP.


Väl framme på 1 Utama, middagsdags! Spicy kyckling i pitabröd på Nando's.

Lille hertigen, och så jag. Jag laddade upp med långärmat inför bion, vill inte få fler influensor och förkylningar just nu. Mitt extra... 'kött' på armarna hjälper till det med.


Vi hade smugglat med oss vår Tutti Frutti-skål in på bion, då jag kom på den goda idén att äta dessert när det var 2 min kvar innan filmen började.


Tutti Frutti är en ett café som säljer froyo, eller frozen yogurt, där man själv trycker ut de smaker man vill ha, och sedan lastar på sina favorit toppings, sedan väger man i kassan och betaler per vikt. Skitkul tyckte bubba och jag, och testade tre olika smaker på froyon, red velvet cake (smakade chokladkaka), vanilj och så original.

Jag stoppade i jordgubbar och choco chips, sedan lassade bubba på allt möjligt inklusive russin, haha. Men det var jättegott, kommer absolut att bli ett nytt obsession, efter bubble tea.

Fast inte lika ofta så klart, då bubble tea kostar ca 6 - 15 kr, och Tutti Frutti kalaset gick på ca 40 kr. Opps.


PS anledningen att vi 'smugglade in' froyon berodde på att man inte får köpa med sig snacks, godis, dryck, mat, osv osv, utanför och sedan ta med sig in på bion. Utan vill man snacksa så måste man köpa det på biografernas egna kiosker. Det är inte direkt så att de kollar igenom ens handväska, men ser de att man kommer bärandes på en McDonalds påse så får man lämna den hos dem innan man går in.

Fast det har inte stoppat oss hittills, hoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0