druvfest

Hej här kommer ett inlägg som jag skrev igår runt 10 på kvällen, men som inte ville publiceras under hela kvällen/natten, så låtsas som att det fortfarande är söndag när ni läser:



Här sitter jag och firar, för jag tycker minsann att man kan fira en födelsedag en hel vecka efter att någon fyllt år. När det kommer till min födelsedag i alla fall, så det hade jag tänkt göra nu en vecka framöver.

Idag firar jag till exempel med vindruvor. Det har jag säkert inte ätit på 2 år.

Så sjukt ändå, 2 (två) år! Det är jättelänge, speciellt om man älskar vindruvor så mycket som jag gör. Men det är så svårt att hitta fina vindruvor här, om man inte vill punga ut en halv förmögenhet det vill säga. Antingen så är de små och sura (eller ser ut att vara det i alla fall), eller så har de börjat bli brunfläckiga och sunkiga. Eller så har affärerna bara röda druvor (inte lika goda ju).

Men nu har jag köpt mig en förpackning stora, runda, gröna, fina, söta och framförallt kärnfria druvor.

Tänk vad lite det krävs för att festa till det på en annars helt vanlig söndag, hoho.

Festlig frukost i morse.

Men druvorna har varat ända tills nu, fast nu har det blivit dags att sluka den allra sista, om nom nom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0