det är minsann min dag idag

Haaaaappy birthdaaaaay tooo meeeee~

Hehe då var man ett år äldre och förhoppningsvis lite smartare på det.

Det slog mig verkligen när min bror skrev på facebook att senast jag firade en födelsedag hemma så var jag 19. Då var han 22 år gammal, och idag är det jag som blir 22. Men förhoppningsvis blir detta sista födelsedagen i här (no offence Malaysia, men det börjar bli dags att åka hem) så att jag kan fira ordentligt med la familia nästa gång.

Som tur är så mår jag mycket bättre idag, men det har blivit en lugn och skön födelsedag ändå. Var och åt en smålyxig födelsedagslunch med bubba tidigare idag, och om några minuter kommer hans bror med familj på en liten hemma-middag. Egentligen brukar vi gå och och äta på kvällen då någon fyller år, men Akiras pappa är utomlands så vi gör det lite enkelt idag.

Men lunchen var hur god som helst, vi åt på Meatworks, en supermysig restaurang inte allt för långt från hemmet. Blev revben för min del, men en god waldorf sallad som förrätt. Skulle egentligen beställa in deras hemmagjorda tiramisu som efterrätt, men magen tog emot till slut haha. Blev en choco cip milkshake sidan om maten istället.

Ja som vanligt så kretsar mitt liv runt god mat så...

Bilder!


Supergod förrätt som vi delade. Jag älskar ju allt med valnötter, russin och äpplen i maten/sallader, och så blue cheese dressing på det. Perfecto.


Tre korta men väldigt köttiga revben med lite mos och god sås. Det var nog första gången jag testat nötköttsrevben, och de var jättegoda.


Choco Chip Chocolate Milkshake. Blev. Väldigt. Mätt.

Japp det var det, nu får jag gå och göra mig i ordning och så småningom vara lite social när folket kommer. Lilla Iman, fyraåringen, kommer ju också. Och då brukar det ju bli liv luckan här.

Tack förresten för alla gratulationer, har försökt svara på varenda en på facebook och sms, hälften på svenska, hälften på engelska. Det tog en stund, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0