eedasaurus crib, del 1

På tal om mitt skrivbord (som ju stod tomt i tidigare inlägg) så är det ju även min lilla arbetshörna.

Tänkte visa hur det ser ut då det inte är tomt, så att ni ser hur jag har det.

Hade tänkt visa hela rummet/lägenheten, lite sådär stegvis, så detta inlägg får kallas 'eedasaurus crib, del 1'. Så ett 'eedasaurus crib, del 2' kommer senare om det finns intresse.

Såhär ser mitt skrivbord ut när det är städat och fint. Vilket händer. Ibland.


Från vänster: mitt lilla smyckesskrin från Anna Sui som jag fick i samband med ett rejält sminkköp. Såhär ser det ut när det är stängt, fast oftast så står det öppet.


Som här. Innuti samlar jag mina favoritringar/de ringar jag använder mest/de som fick plats. Det har blivit en hel del rosetter men favoriterna just nu är ugglan och den undertill med döskallar/bling bling.


Och den här tjocka katten. Här mumsandes på en choklad-ring. Om nom nom.


Efter det har vi min lilla godisburk. Som ni kan se så står det så på locket. Mer eller mindre.

Okej det är ett donut-klistermärke jag själv placerat där. Men passande right?


Sedan kommer mina indonesiska ugglor, namnförslag?

Väldens finaste brorsöner, som får hålla faster sällskap trots att vi har sådär 3849273472 mil mellan oss :'(


Ja så ser det ut. När det är städat som sagt. Men oftast så ser det ut ungefär såhär:


När jag skissar, ritar och drömmer.

Och när jag längtar till sims tydligen.


Och såhär när jag jobbar med min trogna kompanjon/vapendragare/mac. Då handlar det mest om adobe illustrator och photoshop. Ibland flash och dreamweaver. Indesign kan gå och dö. Urk.


De två vännerna undertill; till vänster min kära wacom som gör livet lättare när det kommer till precis allt. Till höger, en platta att lägga upp laptopen på (eller wacom) och vinklar upp den i 40%. Så slipper man ryggont.

Annat som hamnar på skrivborder är; ögondroppar, min externa hårddisk på 500GB där jag har backup på alla mina skolarbeten/portfolio, alla bilder jag tagit, och så en hel del annat trams. Har ett mindre usb på 4GB för utskrifter.

Sedan blir det sims, men det spelas mest liggandes på magen i sängen, eller sittandes på golvet i vardagsrummet, med macen på soffbordet.

Vill ni se resten av rummet/lägenheten och hur jag har det i Malaysia, eller var det lite för mycket onödig/ointressant information att smälta? Jag brukar ju inte kunna hålla saker kort och konkret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0