IKEA på en söndag

Bloggandet blir lite segt nu i juni månad, då det är sista månaden på terminen. Stress, stånk, stön, ångest, men jag kämpar på som bara den i alla fall.

Idag var vi på IKEA och handlade lite stuff inför mina skolarbeten, behövde lite handtag till mina handgjorda tvålar. Vänta, sa hon handtag? Oj vilka spännande tvålar, tänker ni (spela med please) men de kommer i alla fall upp i bloggen så fort jag är klar!

Passade också på att införskaffa mig ett gäng knäckebröd, kalles kaviar och singoalla. Om nom nom. Och så hittade jag Hällakakor! Nästan lika gott som Hönökakor, hoho. Får variera med knäckebröden så att den inte blir för nyttigt här.

Och så visade det sig att de hade Tutti Frutti på The Curve, gallerian som ligger precis brevid IKEA. Så det blev en liten tvåmannafest för mig och lille hertigen.

Bilder!

IKEA Kuala Lumpur.


Ungefär som hemma, fast med fler mopeder och motorcyklar...


Tutti Frutti, nya favoriten som serverar frusen yogurt av olika smaker med valfria toppings.


Som hertigen fick väja idag. Då blev det vanilla-, green apple- och strawberry/banana froyo. Men russin (japp, russin...), choco chips, strössel (mest för färgens skull sa han), och Hershey's jordgubbssås.

Sjukt gott, till och med russinen.


PS. IKEA på en söndagseftermiddag, mitt i Malaysias huvudstad, kan vara en smula påfrestande. Själv blev jag påmind om hur mycket jag ogillar folkmassor, barnvagnar... och ja folk rent allmänt.

Kommentarer
Postat av: M E R E I

- Ja du verkar ju ha kul där nere :)! Nej inte jag heller! Min pappa har inte lärt mig att hata men han har heller inte lärt mig att klappa när motståndarna gör mål. Kram!

2011-06-05 @ 17:59:12
URL: http://dajeroma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0