bouga bouga

Jag har lagt märke till att det växer lite Bougainvillea ute längst större vägar i Kuala Lumpur. Bland annat precis utanför vid vår gata. Tidigare så har jag bara märkt att det växer Hibiskus (Malaysias nationalblomma), men nu har jag stoppat och fotat, och visst är detta Bougainvillea?



Och varför skriver jag detta inlägg?

• För att det är min mormors favoritblomma, och hoppas på att hon ser detta, fler anledningar att komma till Malaysia, hoho. Eller ja, jag vet att hon var väldigt glad då det vimlade med dem på Kanarieöarna då vi var där. De växer inte direkt lika tätt här, men visst kan man se dem om man håller utkik under bilturen.

• För att jag är lite rastlös, är lite krasslig idag, och så är det sista veckan (nästan klar med allt), men nu blir det lite Sims. Hehe.

Kommentarer
Postat av: Mormor

Tack lilla Ida för fina bilder på min favoritblomma, är också tacksam för dina trevliga historie lektioner från bl a Melacka. Du är så duktig o modig min lilla tös, älskar dig, var rädd om dig, puss mormor

2011-07-14 @ 15:06:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0