tisdags-tatts

I förrgår (tisdag) så begav sig lilla gänget på utflykt till en tatuerare utanför KL. Det var Joshua och Penny som skulle gadda sig, och jag och Tanya följde med som stöd och sånt.

Vi umgicks i princip mellan 11 och 23, så heeela dagen. Det blev lunch, tatuerigar, bus med valpar i djuraffär, sedan middag, shopping, bubble tea och bio i KL.

Tog lite bilder hos tatueraren bara, så här kommer några av dem.


Joshua och Tanya kollade igenom böckerna som underhållning under tiden vi väntade.


Kameraskygga Tanya och så Penny, väl inne i das tattoo room.


Joshua får sitt citat gjort på insidan av överarmen.


'It goes on' plockat ifrån 'In three words I can sum up everything I've learned about life: it goes on', ett citat av poeten Robert Frost.


Penny fyllde i sin handledstatuering och gjorde en ny vid armvecket.


På handleden står det 'fearless'.


Och den nya är hennes smeknamn, Penncakes, fast med HP-symbolen istället för bokstaven A.


Och sista tattsen blev en blixt på fingret. Med min fina redigering. Höhö.

Själv skulle man tatuerat in en mustasch på fingret, men det har blivit på tok för vanligt. Så jag avstår. Tänker inte tatuera mig igen innan jag sparat ihop en rejäl slant för jag har stooora planer. Ska heller inte göra det här borta, det får bli i min lilla hemstad nästa gång.

Däremot är jag sugen på att göra en Medusa-piercing hos Frankie's, men osäker på om jag passat i det. Lite kul då Medusa blivit lite av ett smeknamn sedan jag kom hit. Konstigt, jag som är så sneeel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0