popcornjakt och tutti frutti

Det kom folk tillslut. Ja i morse då, så jag överlevde, där i min smygiga lilla photobooth-hörna.

Annars då... Jag har inte gjort så hemskt mycket idag, låg och latade mig med Despicable Me innan, tyckte jag var värd det, hoho. Nu på kvällen stack jag och den lille hertigen på popcornjakt inne på Cold Storage.

Cold Storage är en mataffär här som består av mest importvaror, och de brukar finnas där många expats bor. Och det kryllar av dem i Solaris Mont Kiara. Malaysier brukar ju inte äta popcorn var jag vet, utom på bio, så känns inte lönt att leta någon annanstans.

Cold Storage har typ mest amerikanska och australienska varor, men har även lyckats hitta snus (ja alltså hittat, ej köpt) och Wasa knäckebröd. Men popcorn var väldigt svårt att hitta.

Men envis som man är så skulle man springa där, fram och tillbaka längs chipshyllorna, godishyllor, ja till och med kakor, flingor, bak... Innan jag frågade en anställd, som inte hade någon aning om var de fanns. Samma svar fick jag av anställd nummer två.

Skattjakten avslutades mellan mejeri-hyllorna och köttdisken. Så självklart, varför tänkte jag inte på det?

Efter det så begav vi oss mot Tutti Frutti, när vi ändå var vid Solaris, och avnjöt favoriten: Jordgubb/banan froyo, och original froyo med frukt och chokladpluttar.

My precioussssszzzzz...

Nu blev jag sjukt sugen, så nu blir det popcorn med bubba och Spartacus-serien (är färdiga med the walking dead redan), myyysmyyyys~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0