ögon som dödar

Eller Eyes Set To Kill som bandet heter, det vi såg igår då, tillsammans med många andra band som vanligt. Det var sådär tyckte jag, har i och för sig inte hört talas om dem innan de kom hit, men de verkade ha en massa fans här i alla fall då det var mycket mer folk på plats än vad det brukar.

Kan bero på att de har tjejer i bandet också, eller så var de väldigt bra, fast inte i min smak.

Men vi hade skitkul igår i alla fall, hängde med en massa folk vi inte sett på länge, och så hängde vi lite med några av musikerna i de lokala favoritbanden och så. Så jag är helnöjd.

Och så åt jag en riktigt god indonesisk 'es teler' som såg ut såhär:

Med ett väldigt långt sugrör.

Es teler är typ en indonesisk fruktcoctail, med avocado, kokosnöt, cincau, jackfruit, och ibland lite andra frukter, serverade krossad is, lite kondenserad mjölk, kokosmjölk, och/eller annan smaksättning. Tror just denna hade lite chokladsås på toppen.

Frukterna syns inte på bild då de fanns på botten, som en liten skatt, omnomnom.


Annat väntesnacks innan allt började: Rocky Choco Banana.


Typ ripoff av Pocky, men just denna smak är sjukt god så det gör inget.


Men godast är ändå 'es teler'. Som ni kan se på mitt glada face.


Och på den tomma skål vi lämnade efter oss.


Sedan gick vi ut och satte oss på en bänk medans vi väntade på Taupik, men fick istället sällskap av en myssugen liten kise.


Jag kan tyvärr inte röra de små liven, så bubba fick bli en färgglad kattkliare.


Fast han var nog mest nyfiken på sin egna spegelbild i kameran.


Morrrrrrrrrrrrrrrhår~


Sedan tupplurade han i min väska. Här är jag också en katt, som ni kan se...


Sedan konsertdags. Eller vi hade redan sett en del lokala band, men nu var hela 1Cafe fullt med fans inför Eyes Set To Kill.


Så jag fotade inte så mycket, men här kommer en av sångarna med stora plugs i öronen.


Sedan köade glada fans så att de kunde få en bild eller någon autograf. Bland annat Taupik.


Smygpild på sångarens drömfångare.

Sedan hängde vi lite till med våra mates, och lite french fries innan vi åkte hem vid midnatt tror jag. Och sedan simsade jag i någon timme, och det ska jag fortsätta med nu.

Tjing tjing~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0