kaos i staden, men inte hos mig


Det är lite kaos i Kuala Lumpur idag,
i form av oppositionsaktivister som kallat till protest för att uppmana regeringen att genomföra valreformer. För att korta ner det hela. Annars kan ni läsa mer HÄR.

Sedan igår så har det varit praktiskt omöjligt att ta sig in till huvudstaden, då det kryllar med vägavspärrar och poliser som kollar varenda kotte ute på vägarna. Allt för att så lite folk som möjligt ska kunna medverka i protesterna.

Fast vi har känt till det i snart två veckor, sedan de började varna med att de skulle förstöra så mycket de kunde i staden om inte regerieng gick ner innan dess. Så poliserna har varit på sin vakt sedan dess. När vi åkte ifrån Melaka i söndags så körde en hel del polislastbilar (eller vad de kallas) förbi oss, fyllda med poliser och brandmän, från andra län in mot Kuala Lumpur.

Nu verkar det ha hållt igång hela dagen, och hamnat på nyheterna internationellt också, men jag hoppas att det är över imorgon i alla fall. Mest för folkets skull, men även för min skull, annars kommer jag aldrig att få tag på en taxi imorgon så att jag och bubba kan gå på konsert. Eyes Set To Kill spelar imorgon och är praktiskt taget slutsålt. Så hoppas inte på att det ställs in, och hoppas att staden blir säker rent allmänt.

Idag har vi laddat upp med en riktig innesittardag i alla fall. Det har blivit pizza på leverans, Castle Crashers, lite jobb och så nymålade hudfärgade naglar.


Vi testade Canadian Pizza för första gången, den lille hertigen brukar ju vara så anti allt som inte är Domino's, men det blev succé! En blev Chicken Fajitas (spicy kyckling och salsa), en Greek Classic (med mycket oliver, feta och mozzarella), och så en med bara ost. Fast väldigt mycket ost då. Så typiskt bubba.

Så det blir pizza hela helgen, hoho~

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0