årets första lektion

Idag har jag haft terminens (och årets) första lektion som heter Applied Illustration. Ja det blev lite fel igår, så dagens blev alltså första.

Men i alla fall, Applied Illustration kommer jag nog att gilla, vi får liksom jobba med de element vi är bäst på/mest intresserade av, istället för att bli tillsagda vilka program vi ska använda.

Vi kan till och med skippa datorer helt i vårt illustrerande, och scanna och eventuellt redigera efteråt när teckningen/målningen/whatever it is, är klar.

Första projektet är ett tidningsuppslag (yes bara två sidor!) med illustration och text som ska handla om kärlek. Vilken slags kärlek som helst, lovers, kärlek för mat/skor/väskor, olycklig kärlek, homosexualitet, ja inga gränser. Så vi tog fram tre skisser och så valde vi tillslut ut en tillsammans med läraren.

Jag hade skissat en illustration med kärlek för mat, en med bisexualitet och en med possessiv kärlek. Han valde den sista där jag hade ritat en tjej som hålls upp i trådar, som en marionett. Typ så här:

Snabbskiss juuu.

Han vill i alla fall att jag ska göra den väldigt mörk, viktoriansk, eller typ lite smågotisk istället, vilket jag inte alls hade planerat själv men det kan ju bli spännande att jobba vidare på i alla fall.

Sedan kom jag hem, och så spelade jag Sims 3 resten av dagen. Yup, det var min dag det.

Eller nej, jag stack faktiskt ut och drack ett 'three layer tea' också, men vad det är kan jag förklara imorgon, klockanärhalvfyravilketbetyderläggdassss...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0