progressssss

För inte så länge sedan så skrev jag om mitt 'marionett-projekt' jag jobbar på i samband med mitt ämne Applied Illustration (scrolla ner en bit om ni vill läsa). Då lade jag upp bilden på min sketch, och nu tänkte jag lägga upp lite progress för de som är intresserade.

Det är ett tidningsuppslag med tema kärlek, och jag valde att göra om 'possessive love'. Det kan typ vara när en i förhållandet är väldigt dominant och ägande, kanske svartsjuk osv, och som då gärna styr över flick/pojkvännen. Därav marionett-temat.

Illustrationen är alltså inte färdig än, men här kommer det jag gjort än så länge:

Skissen jag visade sist.
Min första illustration av tjejen som hänger i trådarna.

När jag jobbat vidare så ändrade hon färg. Har även jobbat med bakgrund och gardiner för att få det att se ut som en teater.

Och så här ser allt ut just nu, med gardiner, teaterskylt osv, och snart ska det komma upp text under skylten, en artikel om 'possessive love' blir det ju.

Får väl ta och jobba med texten nu då, har ingen idé än så det blir att jobba med detaljer först. Cirklarna på skylten ska till exempel bli glödlampor istället, eller ja jag ska lägga på en liten effekt bara så att det ser ut som att de lyser.

PS Har ni några idér med texten så säg gärna :) Hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0