Jakarta 4

Den fjärde och sista dagen tog jag inte en endaste bild. Hade varken tid eller något speciellt kul att fotografera. Dagen såg ut så här ungefär:


Dag 3, torsdagen den 24/2 2012.

10.00 vakna, duscha, packa.

11.00 checka ut, haffa en taxi.

11.40 framme på flygplatsen, dags att checka in osv.

12.30 brunch och lite fönstershopping.

14.00 på flyget.

16.00 blir 17.00 i Malaysia, framme! Dags att ta bussen till KL.

18.30 framme vid KL Central (trafikstockning som bara den). Dags att ta LRT till stationen närmst oss, ingen taxi vill köra dit i den trafiken. Välkomna till Malaysia.

19.00 Byte, ny LRT bana.

19.20 Framme vid 'the mall' som det så fint kallas. Blev en cheeseburgare på McD.

20.20 Kan äntligen få tag på en taxi.

20.40 Hemma!


Hektisk dag, inte mycket att fota direkt. Däremot kan jag lägga upp bilder på min flygplatsshopping i Jakarta.


Fakta 1: I indonesien får man lagligt adoptera ugglor. Hade jag bott där hade jag säkert gjort det, oavsett hur fel det kan tyckas vara.


Fakta 2: I Indonesien är man väldigt bra på träsniderier, även andra material man kan snida, som ben, horn, osv. Det förekommer många masker, djur, människor, gudar, och är väldigt detaljrika, och otippat billiga.


Den billigaste dalahästen jag hittat kostade 200kr, och var typ 3cm hög. För det priset kan ni få en 30cm hög trä-gud eller människa. Jaja.

Här slutar Jakarta-resan, men om ni vill se mer av Jakarta så har jag ju varit där tidigare, och alla inlägg ligger under 'resa', så kika där om ni är nyfikna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0