mat och rörelse

Här sitter jag och dricker en sur ribena med smak av svart vinbär/tranbär.

Nämnde jag sur? För att liksom jämna ut allt det söta i mig, hehehe... hehe. he.

Men bara blåsan håller sig glad under dessa regnperioder så är även jag glad. Glaaaad.

På tal om hälsa och sånt så försöker jag för tillfället hänga på bubbas 80% vegetariska diet. Det går super än så länge, det svåra är bara att kombinera det med min redan existerande 'ej mer än ris 3 gånger i veckan-diet'. Men det får gå, om jag så ska äta pasta varje dag. För det är väl lite nyttigare än ris, eller har jag fått helt fel för mig? Får köra på fullkornspasta eller något.

En annan sak jag tänkt på är att jag nog borde röra på mig mer. I form av något kul. Kanske dans?

Man kan ju inte promenera i KL precis, och fotboll här är ju inte precis på topp, och dansat har jag ju gjort förr så jag vet att jag har någon sorts koordination och uthållighet. Och det brukar ju vara kul, beroende på dans kanske.

Men jag sitter i alla fall och kollar upp lite olika föreningar i Kuala Lumpur, och just nu har jag fastnat för lindy hop. Ser sjukt svårt ut, men en nybörjarkurs hade säkert varit okej.

Vad tror ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0