lejon på gården brevid

Det kinesiska nyårsfirandet börjar komma mot sitt slut, men just nu pågar det lejondans på Putramas 1! (Condominiumet brevid mitt, där jag bodde innan.)

När jag först hörde de höga trummorna trodde jag att det var något byggarbete, men när oljudet började få en melodi så förstod jag att så var inte fallet.

Så nyfiken som man är så rusade jag ut på balkongen, och jovisst. Fyra gul-guldiga små lejon skuttade omkring där borta. Sedan traskade de området runt i en liten parad, och i skrivandets stund så befinner de sig där inne under taket.


Det är andra gången jag sett lejondans, men jag har haft otur båda gångerna då jag är så långt bort ifrån firandet, förra gången var på KLCC där 3984729874 människor blockerade utsikten.

Gulliga är de i alla fall, till och med svansen ska viftas, öron med, det ska skuttas och huvudet ska vridas och nicka i takt med musiken. Väldigt cute.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0