Jakarta 2

Dag 2 var nog den mest aktiva dagen, så det kommer en hel bildbomb nedan. Därför så får ni läsa om dagen i bildtexten istället, så sparar jag lite energi och så slipper ni läsa upprepade texter. Okaysies?


Dag 2, onsdagen den 23/2 2012.


Började dagen med att ta lite bilder på utsikten från hotellet. Förra året så såg vi bara ett parkeringshus, men den här gången fick vi se ut över en park full av ungdomar både dag/natt.


Fast parkeringshuset syns fortfarande, där till höger. Även det kryllade av ungdomar, gissar på att det ligger en skola i närheten.


Anledning till min gissning? Den återkommande skoluniformen; vit skjorta + mörkblå kjol. Fast ja, byxor på killarna ju. Här fotar jag ett pågående gruppfoto, smygis hoho.


Sedan fotade jag mig själv (eller ja, armar och hår) tillsammans med den lille hertigen. Efter det så stack vi ut för att luncha med Nia.


På vägen dit så fotograferade jag trafiken, eftersom att den är väldigt olik den man ser i Kuala Lumpur.


Som syns lite tydligare här. Har glömt namnet, men det liknar väl ungefär en Thailändsk tuk-tuk? Det kryllar av dem på gatorna i alla fall.


Även dessa vagnar som folk går och säljer olika sorters mat eller dryck ur. Fast just den här mannen har kommit långt ut i gatan, de brukar hålla sig nära trottoarerna. Ser lite o-safe ut här.


Nog om det, här är Nia. Den här gången så visade hon oss ett mer autentiskt indonesiskt matställe (mer i min stil kanske, är så trött på lyxgallerior för tillfället) med en väldigt blygsam inredning och gamla vintage-affischer på väggarna.


Som syns lite till vänster. Gamla, handmålade affischer för cigaretter, öl och lite annat.


Där fanns också intressanta lampor, men den röda duken + lyktan + glittret är kvar från det kinesiska nyåret skulle jag gissa. Intressanta tavlor med.


Här fick jag med båda två. Upptäckte precis killen som står och poserar i bakgrunden, vilken smygis!


Jag vaknade sent så jag var inte så hungrig, istället bestod min lunch utav stekt banana med ost och choklad, igeeeen. Om nom nom.


Sedan blev det mer street snacks i form av dessa gröna (sätter in namn när bubba vaknat).


Låt er inte skrämmas av den illgröna färgen, den får de av pandan. De är jättegoda, som en krispig tunn crepes med en fyllig, mjuk pandan-muffin i mitten. Till vänster syns en variant utan pandan.


Och så här ligger de och steker på plats, i små runda pannor.


Fem meter bort satt en till man, fast han sålde kokos-snacks istället. Dem köpte vi med, och de var också supergoda, lite salta i smaken och så strör man på lite socker om man vill. Najs blandning.


Sedan stack vi tillbaks till hotellet och vilade en stund, innan det blev dags att möta upp med Rio. Trevligare kille får man leta efter (ja bortsett från min lille bubba då).

Vi stack till Senayang (området där vi skulle på konsert) så att vi skulle slippa trafikstockning senare. Vi underhöll oss några timmar på Senayang City Mall, som hade en så här sjukt nödvändig och hälsosam entré (ovan).


Ett ganska stort mall med världens häftigaste rulltrappa. Ser ni?


Come closer. Om jag någonsin köper hus med trappa, så ska den se ut såhär. Det lär ju inte hända, men jag är väldigt mycket in love med denna staircase á la klack.


På Senayang City blev det även middag, en japansk beef ball steak rättare sagt. Till den fick jag majs, morötter, haricots verts, en croquette, lite spaghetti och en bubblig, rosa dryck. Man måste ladda upp inför konserten liksom.


Och mot konserten var det av, på vägen fotade jag Senayang City utifrån.


Och så fotade jag killarna igen, Rio med en riktigt chic pose och hertigen med sin adliga uppsyn.


Sedan blev det en konsert som fick mitt flickhjärta att slå något alldeles extra. Bästa musikrelaterade show som någonsin fått avnjutas av min lilla trumhinna, det var alldeles fantastiskt. MMmmhhm!

Men jag fick lämna in kameran under tiden eftersom att den räknades som en proffs-kamera som ej fick användas under konserten. Sååå jag väntar på Akiras mobil-bilder, eftersom att kameran inte direkt är min Wildfires starkaste sida.


Fick i alla fall en mustasch för 'besväret' (de är ju bara för gulliga/artiga/ödmjuka här borta) och det var inte mig emot. Strangeface, försökte göra en söt min, men blev mest ett rådjur i strålkastarens sken.


På konserten träffade vi Gifri (minns ni? var modell för hans tröjor, träffade honom förra året också) med vän. De följde med på lite nattamad utanför hotellet.


Det blev ett gäng satay padang (nötköttsatay i stark sås), som är en stor favorit.


Mer banan med cheese/choco som vi delade. Upptäckte precis att jag åt detta två gånger på samma dag, oooops! Aja, gymmet imorgon.


Och så ett gäng FresTea. Får duga när man ej har Teh Botol till hands.


Sedan återvände de till sina krypin, och jag och bubba avslutade dagen (natten) med HBO innan läggdags. Filmkanaler på hotellet bidrar bara till sömnlösa nätter, ajaj.

Detsamma gäller när man bloggar och laddar upp bilder till klockan 04.20 (!!!) så nu avlägsnar jag mig kvickt.

Nightynight!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0