Jakarta 1

För er som gissat att jag misslyckades med mobil-bloggandet;

GRATTIS ni gissade rätt.

Tydligen så kunde jag inte mms:a från Indonesien med mitt Malaysiska sim. Men här kommer uppdateringar från hela veckan (tisdag-fredag) men de kommer med ett inlägg per dag vi var där. Blir lite roligare så och lättare för mig.

Hade det verkligen härligt i älskade Jakarta, men vi fick inte gjort lika mycket sightseeing direkt. En dag gick åt att umgås med Akiras kusin Nia och lite snabbt med Rio och Nofa, en åt konserten och umgänge med Rio, en åt påfyllning av tatuering och umgänge med Naomi, och sista dagen blev det bara lunch och hemresa. Så ja, jag bjuder på de bilder jag hunnit ta, som är intressanta nog.

Första dagen tog jag inte så många, men men:


Dag 1, tisdagen den 22/2 2012.

Fotade bilar i farten medans vi väntade på Nia. Efter det stack vi till ett köpcentrum som heter Pacific Place.


Vi ville äta lite indonedisk mat och hamnade på ett väldigt fancy matställe på en av de översta våningarna.


Väldigt fin och ren inredning, dock ej särskilt indonesisk.


Som sagt, fancy schnancy. Som de flesta av de indonesiska topp-galleriorna.


Indonesisk mat blev det i alla fall, och det var hur gott som helst. Revben som pressats, serverade med sambal, rostad lök, ris och lite grönsaker. GRÖNSAKER! Hoho!


På vägen ut så såg vi en ganska häftig restaurang, där man satt och åt i en liten segelbåt som flöt på en inomhuspool. Där fanns flera stycken då poolen sträcker sig bakom byggnaden i mitten (syns alltså inte på bild).


En 'liten' fyr hade de med, tror inte att man faktiskt kunde åka upp i den, men det fanns bord och stolar på bottenvåningen i alla fall.


En annan vinkel-spinkel.


Sedan så shoppade jag lite innan de stängde, och det blev en Chuck Norris faktabok och en Fanta Jordgubb.


Sedan mötte vi upp Nofa och Rio (Akiras gamla designer-friends från myspace) och åt lite stekt banan med ost och choklad. Blev inga bilder då batteriet låg på laddning, men Rio kommer på bild senare i alla fall, Nia med.

Innan läggdags så underhöll jag bubba med ett gäng citat från min nya bok, och sedan var den dagen över.


Det ploppar upp ett inlägg till lite senare, men först blir det lite American Idol, hoho.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0