Comic Fiesta

Här kommer lite bilder från gårdagens Comic Fiesta. Fotograferade en hel del, men mest åt jobb, så här kommer ett litet gäng jag tog åt mig själv.

Så ja, mest cosplayers kanske.



Långa biljettköer utanför KLCC Convention Centre.


Ett väldigt, väldigt fullproppat Convention Centre. De hade konserter, tävlingar, försäljning av spel, anime, manga, allt inom japansk popkultur egentligen.


Och massor med cosplayers.


Många malaysiska konstnärer ställde upp bås och sålde sina handtverk, teckningar, mangaserier, osv.


Där var en kille som gjör spelrelaterade skulpturer i polymerbaserad modellera. Här är den lille plutten från Little Big Planet, som jag tror att kör på ett Assasin's Creed cosplay?


En ganska phet modell. Fick ingen bra vinkel på ansiktet, men det var sjukt detaljerat.


Där fanns många flickor i fina lolita klänningar.


De flesta av kostymerna skapas på egen hand.


Och ibland samlas en hel grupp från t.ex. ett forum eller annan hemsida, som kör på grupp-cosplay. Vad den här gruppen skulle vara har jag ingen aning om, men jag gillade den stora kroken.


Lite som Captain Hook on steriods. Skulle man kunna säga.


Väldigt stort, hemmagjort svärd.


Färgglada tjejer (och en mindre färgglad kille) poserade ute i parken.


Hello Kitty dök upp här och där.


Min favorit, av alla cosplays där ute, var från filmen Alien. Han satte sig verkligen in i rollen då han smög runt med 'kräliga' steg och skrämde slag på folk.


Gillade även den här tjejens väldigt röda klänning, och oskyldiga uppsyn.


Eventet varar idag med, men jag har varit hemma och småjobbat (okej mest slappat framför Scott Pilgrim vs the World), och ikväll ska vi åka till Kajang och äta världens godaste sate.

HAHA SATE. Som stackars sate... Nä, sate är alltså den riktiga stavningen av 'satay', och man uttalar det sate också. Eller det ligger mellan sate och saté. Någonstans därmellan. Nu vet ni det. Men ni får självklart fortsätta säga satay om ni vill.

Jag hoppas att de har get i alla fall, omnom.

Kommentarer
Postat av: Firre

Snacka om att gå rakt in i en serietidning!!! Cred till alla snygga kostymer wow

2011-12-21 @ 14:41:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0